Dla właścicieli firm
Kasa Niezbędne ustawieniaPozycje raporty bankowego
- Pozycje dodaje się poprzez naciśnięcie Dodaj pozycję.
- Pokazuje się formatka taka jak powyżej. W edycji i dodawaniu może być tylko jedna formatka jednocześnie. Przechodząc do kolejnej pozycji, obecnie edytowane formatka znika.
- Data operacji, data księgowania - daty z wyciągu bankowego.
- Obciążenie - kwota, którą wprowadzamy jeżeli coś zeszło z rachunku.
- Uznanie - kwota, którą wprowadzamy jeżeli coś wpłynęło na rachunek.
- Kategoria - słownik, wstępnie zdefiniowany ale można go zmieniać w ustawieniach. Pozycja domyślna słownika Kategoria, jako jedyna pokazuje pole konto przeciwstawne i umożliwia podanie dowolnego konta z planu kont.
- Opis - pole tekstowe, obligatoryjne, gdzie wprowadzamy opis operacji gospodarczej.
- Kontrahent - kliknięcie umożliwia dodanie kontrahenta i jednocześnie podczas zapisu stworzy się rozrachunek. Jeżeli wprowadzamy dane do wyciągów z pliku, to system podczas zapisywania danych kontrahenta zapamiętuje numer rachunku bankowego i przy kolejnym wczytaniu wyciągu z pliku automatycznie zostanie podstawiony kontrahent skojarzony z danym kontem bankowym.
- Pracownik - podstawiane są dane pracownika z katalogu pracowników.
- Brak kontrahenta wymazuje poprzednie ustawienia i zapis nie będzie wchodził na rozrachunki.