Dla właścicieli firm
KsięgowośćTematy pomocy
Księgowość
Okresy obrachunkowe
Numeracje i indeksy
Plan kont
Ogólne informacje o planie kont
Dodawanie kont ręcznie
Import planu kont
Schematy księgowe
Dekrety księgowe
Dodawanie dekretów
Nagłówek
Pozycje dekretu
Zakładka Pozycje dekretu
Zakładka rejestr VAT
Pozycje dekretu walutowe
Stopka dekretu
Lista dekretów
Operacje na grupie dokumentów
Zapisy na kontach
Definiowanie zakresu danych
Zestawienie
Salda i obroty
Wynik ustawień - zestawienie
Rachunek zysków i strat
Parametry
Projektowanie raportu
Wygenerowany raport
Bilans
Rozpoczęcie pracy
Kasa Niezbędne ustawienia
Kasa Dodawanie (edycja) raportu kasowego
Kasa Nagłówek raportu
Kasa Pozycje raportu
Kasa Stopka raportu
Kasa Lista raportów kasowych
Bank
Bank Niezbędne ustawienia
Bank Dodawanie (edycja) raportu bankowego
Bank Nagłówek raportu
Bank Pozycje raporty bankowego
Bank Stopka raportu bankowego
Bank Lista Raportów Bankowych
Bank Podgląd
Dla kogo przeznaczony jest program?
Czy mogę liczyć na pomoc księgowego, żeby mieć pewność, że rozliczam się poprawnie w programie?
Dlaczego nie działa KPiR? Jak mam skorzystać z programu skoro nie mogę go przetestować?
Czy są opłaty ukryte?
Mam spółkę z o.o., jaki pakiet wybrać?
Jak działa 30-dniowy okres próbny?
Jak usunąć konto?
Jak usunąć firmę?
Czy mogę przenieść dane z innego programu księgowego do Taxomatic?
Czy program przeznaczony jest dla stowarzyszeń i czy jest dla nich za darmo?
Prowadzę biuro rachunkowe i jestem zainteresowany programem. Czy naprawdę jest bezpłatny? Jak to działa?
Czy planujecie nawiązać współprace z doradcami podatkowymi lub biurami księgowymi, które obsługiwałyby pełną księgowość za pomocą Taxomatic?
Jakie formy płatności akceptujecie?
Czy muszę podpisywać umowę?
Czy wystawiają Państwo fakturę VAT?
Jak kupić punkty?
Jakie rodzaje faktur mogę wystawić w Taxomatic?
Jak wysłać JPK do urzędu?
Czy można wystawić fakturę RR?
Jak ustawić rabat w fakturze?
Jak zrobić księgowanie listy płac na kontach?
Jak wyglądają możliwość księgowania faktur z różnicami kursowymi (faktura po kursie z dnia, a płacona w dniu z innym kursem)?
Jak zrobić bilans otwarcia?
Jak mogę zmienić status faktury na zapłaconą?
Jak mam utworzyć schematy księgowe?
Czy mogę zaimportować dokumenty z innego programu?
Jak wysłać PIT/CIT do US ?
Zakładka Pozycje dekretu
- Poprzez pozycje dokumentu możemy przechodzić klawiszem TAB.
- Nazwa - wprowadzamy opis dokumentu.
- Konto - możemy wpisać konto “ręcznie” lub jak rozpoczniemy wpisywanie początku konta, system podpowie nam pasujące konta do wpisanego ciągu znaków.
- jeśli wybierzemy np. konto 402 i naciśniemy “-” to pojawią się analityki:
- aby wybrać odpowiednie konto klikamy “Enter” i wybrane konto pojawi się pozycji dokumentu.
- Wybierając konto rozrachunkowe, po kliknięciu “Enter” na koncie lub wybraniu go myszką, automatycznie pojawi się formatka uzupełnienia danych rozrachunkowych:
- Dane kontrahenta są wypełnione danymi z dokumentu - możemy je
ręcznie poprawić i zaktualizować. Po wypełnieniu danych rozrachunkowych z
boku linii dekretu pojawia się przycisk Opcje, który umożliwia poprawienie wprowadzonego rozrachunku.
- Wprowadzenie kwoty WN lub kwoty MA - system umożliwia wprowadzenie albo kwoty WN albo kwoty MA - nie można wpisać obu kwot. Jeżeli chcemy wpisać kwoty po różnych stronach konta musimy dodać kolejną pozycję dekretu.
- Waluta - system umożliwia wprowadzenie kwot w walucie - opcja ta zostanie opisana szczegółowo poniżej.
- Przechodząc tabulatorem lub myszką możemy dodać kolejną pozycję poprzez naciśnięcie przycisku Dodaj pozycję poniżej lini dekretu.
- Kolejna pozycja jest uzupełniona danymi z pozycji będącej powyżej. Uzupełniane są dane pól Nazwa, Kwota.
- - Pole Kwota jest uzupełniane wartością brakującą do wyrównania stron dekretu po przeciwnej stronie konta.
- Z prawej strony linii dekretu pojawił się czerwony przycisk umożliwiający skasowanie linii dekretu.
- Na dole jest podsumowanie i program pilnuje aby suma Kwot WN i Kwot MA była zgodna. Nie możemy przejść dalej dopóki strony dekretu nie będą równe.