Dla właścicieli firm
Kasa Niezbędne ustawieniaNiezbędne ustawienia
- Dodanie wszystkich posiadanych numerów rachunków. Przy konfiguracji systemu, jest wymagane aby użytkownik podał konto firmy. Żeby poprawić, dodać kolejne, usunąć konto musimy wejść w Ustawienia -> Dane firmy -> Sekcja rachunki bankowe.
Po dokonaniu zmian wybierz Zapisz.
Dodaj rachunek uruchamia formatkę:- Seria numeracji - ustalmy jak ma być numerowany wyciąg bankowy. Sugerujemy aby dla każdego banku była to osobna numeracja.
- Schematy księgowe - możemy też ustalić schematy dekretacji wyciągów bankowych. Ustawienia -> Schematy księgowe -> Wyciągi bankowe. Szczegółowe omówienie tworzenia schematów księgowych przedstawiono w rozdziale o Ustawieniach.
- Kategorie bankowe - są słownikiem edytowalnym w Ustawienia -> Słowniki (oprócz jednej Kategoria - która umożliwia wprowadzenie dowolnego konta księgowego).
Dodajemy numer rachunku a nazwę banku system sam podpowie na podstawie wprowadzonych danych. Wybieramy walutę (wybór innej niż złoty polski spowoduje, że w raporcie bankowym będą wyliczane różnice kursowe).