Jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego?

Jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego?

Każdy właściciel w pewnym momencie staje przed problemem jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego. Może to być spowodowane chęcią rozwoju, a więc świadomą decyzją, ale też koniecznością wynikającą na przykład z utraty dotychczasowych klientów. Oto kilka sposobów, jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego.

Z jednej strony księgowość jest niezbędna dla każdego przedsiębiorcy. Wszak wiadomo, że na tym świecie pewne są dwie rzeczy: śmierć i podatki… Ktoś te podatki musi fachowo wyliczyć – przedsiębiorca może próbować to robić samemu, ale wcześniej czy później poszuka księgowej. Z drugiej strony sam rynek księgowy jest na tyle specyficzny, że nie wypracował swoich metod, które skutecznie odpowiadałyby na wyzwanie jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego. W przeciwieństwie do innych „usług finansowych” (jak ubezpieczenia czy bankowość) księgowość nie trafiła na rynek profesjonalnej reklamy.Nie spotkamy dużych, ogólnopolskich kampanii marketingowych biur rachunkowych, a wiele biur nie ma tak podstawowego dzisiaj narzędzia marketingowego, jakim jest własna strona internetowa. Każdy właściciel ma właściwie swoją odpowiedź na pytanie jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego.

Jak pozyskiwać nowych klientów online

Internet to dzisiaj podstawowe narzędzie dla wielu osób, a z każdym kolejnym rokiem, a właściwie miesiącem będzie stawać się jeszcze bardziej dominujące. Szukając usługi, miejsca, noclegu, posiłku, lekarstw itp. zaglądamy właśnie do sieci. Z kolei dla nowych przedsiębiorców, którzy właśnie wchodzą na rynek, Internet jest nie tyle podstawowym źródłem informacji co – mówiąc wprost – jedynym. Z drugiej strony zadając sobie pytanie „jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego?” musimy też liczyć się z kosztami takiego pozyskania. A w przypadku Internetu możemy je bardzo ograniczyć. Oczywiście idealnie, jeśli mamy własną stronę internetową. Możemy tam zamieścić informacje o naszym biurze, doświadczeniu, liczbie obsługiwanych firm itp. – jednym słowem możemy zorganizować sobie darmową reklamę. Oczywiście aby nasza strona wyświetlała się na pierwszych miejscach w przeglądarce, gdy potencjalny klient wpisze np. hasło „tania księgowość” – powinniśmy oddać ją pod opiekę specjalistów marketingu internetowego. To niestety będzie nas trochę kosztować, ale efekty mogą być bardzo korzystne. Dobrym (i tanim) rozwiązaniem jest także prowadzenie mediów społecznościowych i to w oparciu o nie szukanie odpowiedzi na pytanie: jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego?

Jak pozyskiwać nowych klientów „szeptem”

Chodzi o marketing szeptany, czyli mówiąc najprościej „spontaniczny” przekaz albo w środowisku, w którym mogą znajdować się nasi potencjalni klienci, albo na przykład w mediach społecznościowych. Nie jest tajemnicą, że wiele kont, które można śledzić na portalach społecznościowych zostały stworzone i są prowadzone tylko w jednym, reklamowym celu. Łatwiej jest nam uwierzyć, że „konkretny” Jan Kowalski, który ma bogatą historię wpisów, zamieszcza zdjęcia i relacje z różnych miejsc, a do tego zabiera głos w dyskusji na różne tematy, rzeczywiście obiektywnie coś zachwala, a nie jest tylko agentem reklamowym konkretnej firmy. Zresztą takie usługi oferowane są przez agencje. Oczywiście zamiast zlecać takie zadania można spróbować wykonywać je samemu – szukając na forach np. nowych przedsiębiorców, wpisów które świadczą o tym, że ktoś szuka księgowego i „spontanicznie” podsuwać mu swoje usługi. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że to nie jest etyczne, uczciwe i nie będzie podszywał się pod swojego klienta, żeby się reklamować. Nie będziemy z taką opinią dyskutować, natomiast na pewno warto pamiętać, że tak dziś po prostu działa świat reklamy, a sam marketing szeptany jest na pewno bardzo ważny, jeśli zastanawiamy się jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego.

Jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego dzięki starym klientom

I w końcu dochodzimy do jeszcze jednej kwestii – dobrej opinii. Zdaniem wielu właścicieli biur to kluczowa sprawa przy problemie jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego. Dobra opinii o obsłudze księgowej, terminowości, łatwości kontaktu z klientem, możliwościach świadczenia usług doradztwa podatkowego itp. na pewno w końcu zaowocuje. Jeśli obsługujemy kilkunastu przedsiębiorców i są oni z nas zadowoleni, to wcześniej czy później zgłoszą się do nas kolejni. Przedsiębiorcy często rozmawiają np. o podatkach, choćby w kontekście sum, które słyszą 20. i 25. każdego miesiąca. Wielu na przykład narzeka, że dopiero wieczorem w te dni dowiadują się ile podatku dochodowego albo VATu muszą zapłacić i robi się kłopot – bo nie zawsze wymagana suma jest na koncie. Wszak który przedsiębiorca nie narzeka dzisiaj na kłopoty z płynnością finansową… Na pewno, jeśli podczas takiej rozmowy pojawi się sformułowanie „od kiedy mam nową księgową to nie mam z tym problemu…”, to za chwilę o wspomnianej księgowej zrobi się głośno, a ona sama nie będzie już musiała się martwić jak pozyskiwać nowych klientów dla biura księgowego.

Jak pozyskać klientów

Aktualności

Porady NIP na paragonie – sprawdź zmiany

Od 1 stycznia 2020 roku otrzymamy fakturę na podstawie paragonu tylko jeśli na tym paragonie znajdzie się wcześniej nasz NIP. To efekt zmian ustawy o podatku od towarów i usług.

6 Wrzesień 2019

Porady Biała lista i prywatne konta przedsiębiorców

Wszystko wskazuje na to, że część przedsiębiorców może być zmuszona do założenia nowych kont. To efekt białej listy podatników VAT, która zacznie obowiązywać 1 września. Na liście mają się znaleźć m.in. aktualne konta podmiotów płacących VAT. Jednak nie będzie tam kont prywatnych, a te z kolei są wykorzystywane przez wielu przedsiębiorców.

3 Wrzesień 2019