Czy potrzebuję księgowej przechodząc na działalność?

Taxomatic  
Czy potrzebuję księgowej przechodząc na działalność?

Coraz częściej ostatnio słyszymy od pracodawcy: podwyżka? Ok, ale pod warunkiem, że przejdziesz na działalność! Przed założeniem firmy bardzo często powstrzymuje nas jedno słowo – podatki. Nie chodzi o ich wielkość, ale o dokładne, comiesięczne wyliczenie. Dlatego najczęściej korzystamy z pomocy księgowej albo biura rachunkowego. Czy jest to niezbędne? Ile to kosztuje?

To fundamentalne pytanie przed ostateczną decyzją o założeniu działalności. Dokładna prognoza kosztów, z jakimi wiąże się prowadzenie własnej firmy może stanowić o utrzymaniu się na rynku albo o szybkim upadku. Przygotowując się do otwarcia własnego biznesu należy po prostu sprawdzić czy będzie się on nam opłacał – jakie będą koszty jego prowadzenia, a jakie zyski. Wśród przewidywalnych kosztów są m.in. koszty prowadzenia księgowości. Czy zawsze musimy je ponosić?

Niepotrzebna księgowa

Oczywiście są sytuacje, kiedy nie musimy korzystać z pomocy księgowej czy biura rachunkowego. Dotyczy to przede wszystkim tak popularnego w ostatnim czasie zmiany statusu zatrudnienia. Chodzi o sytuację, kiedy np. pracodawca proponuje nam rezygnację z etatu, albo jego części i przejście na własną działalność, co wiąże się np. z wyższym wynagrodzeniem, które realnie trafia do naszej kieszeni. Pozostajemy na tym samym stanowisku, w tej samej firmie, z tym samym zakresem obowiązków, ale przechodzimy na własną działalność.

W praktyce, od strony „księgowej”, zamiast otrzymywać comiesięczną pensję, będziemy wystawiać raz w miesiącu fakturę na ustaloną z pracodawcą kwotę. Dodatkowo możemy mieć inne faktury do rozliczenia – np. za wydatki na paliwo na dojazd do pracy, albo na leasing sprzętu, z którego korzystamy. Kwoty, jakie w miesiącu będziemy otrzymywać i wydawać będą podstawą do naliczenia podatku.

Drogie błędy

Możemy to robić sami licząc że wykonamy obliczenia poprawnie i nawet bardziej skomplikowane rachunki nie sprawią nam problemu. Lepiej jednak skorzystać z prostych w obsłudze, tanich, a jednocześnie dających nam pewność poprawnych rozliczeń, narzędzi takich jak program Taxomatic.

Jak rozliczać podatek

Pozwoli to uniknąć problemów związanych z ewentualnymi błędami – pamiętajmy, że mowa o podatkach! Nawet niewielka, groszowa pomyłka, może narazić nas na kary, a co najmniej na stresujące i na pewno nieprzyjemne wizyty w Urzędzie Skarbowym. Biorąc to pod uwagę, wydatki na korzystanie z Taxomatic są – delikatnie mówiąc – niewielką ceną za spokój i pewność rozliczeń.

Intuicyjna obsługa podatków

W programie Taxomatic wystawianie faktury jest banalnie proste. Wystarczy zalogować się do programu, wejść w moduł „Przychody”, następnie opcję „Wystaw fakturę”. Teraz wystarczy uzupełnić pola w dokuemencie.

#1 Jak wystawić fakturę?

Ukryte koszty e-księgowej

Wielu użytkowników programów do księgowości narzeka na ukryte koszty, które związane są z codzienną pracą. Chodzi przede wszystkim o aktualizacje. Zdarza sią, że zmiany w przepisach, nowe wymagania wobec podatników, albo dodatkowe rozwiązania które pojawiają się w samym programie wymuszają na użytkowniku instalowanie aktualizacji. Za każdym razem wiąże się to z dodatkowymi kosztami.

I tak program, za który - wydaje się - płacimy jednorazowo, co roku, albo nawet kilka razy w roku generuje dodatkowe koszty. A dodajmy, że chodzi o kilkaset, a często nawet ponad tysiąc złotych.

Inaczej działa Taxomatic. W przypadku tego programu wszystkie aktualizację są wprowadzane automatycznie i nic nie kosztują.

Darmowa aktualizacja

Dokładnie tak samo jest z dodatkowymi opcjami programu – chodzi np. o obsługę dodatkowego magazynu, kiedy firma zaczyna się rozwijać. W innych programach wiąże się to z wykupieniem dodatkowej licencji, albo płatnym rozszerzeniem opcji. W Taxomatic klient od razu otrzymuje skończony produkt – można powiedzieć, że wersja podstawowa jest jak opcja rozszerzona, albo premium w innych programach.

Terminy i druki

Kolejna obawa świeżo upieczonych przedsiębiorców to terminowość opłat i druki, jakie trzeba generować. Po kilku latach mechanicznie będziemy reagować na 10. dzień miesiąca (ZUS), 20. (podatek dochodowy) i 25 (VAT). Ale na początku działalności każdy miesiąc to nerwowe zerkanie na kalendarz. Można tego uniknąć. Taxomatic nie tylko sam wszystko wyliczy, ale też będzie pilnował terminów.

Taxomatic Program księgowy online

Wydaje się, że księgowych obowiązków związanych z prowadzeniem jednoosobowej firmy nie ma zbyt wielu i nawet przy niewielkim zaangażowaniu można je wypełnić. Każdy jednak kto ma za sobą początki własnego biznesu wie, jak stresujące potrafią być takie szczegóły. Prowadzenie firmy, dbanie o jej płynność, codzienne obowiązki… to i tak niezwykle absorbuje. Dodatkowe, księgowe obowiązki mogą niestety negatywnie wpływać na funkcjonowanie firmy – nie chodzi o sytuację, kiedy przez niedopatrzenie, brak znajomości przepisów, czy błędy w rachunkach popełnimy błąd i narazimy się na kary, albo procedurę wyjaśniającą w Urzędzie Skarbowym. Chodzi także o codzienną energię, którą zamiast na rozwój firmy będziemy poświęcać na „papierki”.

Dlatego tak idealnym rozwiązaniem jest Taxomatic – intuicyjny w obsłudze, tani w utrzymaniu, gwarantujący poprawność rozliczeń, a także niezbędny kiedy firma zacznie się rozwijać.

Aktualności

Sprawdź nowy panel i funkcje Taxomatic

Rabaty, inteligentne podpowiedzi i nowy wygląd programu - sprawdź, jak ulepszyliśmy Taxomatic, uwzględniając sugestie użytkowników.

Czytaj dalej
Poczta Polska razem z Taxomatic wysyłają cyfrowe listy

Tradycyjne listy wysyłane z programu komputerowego to nie przyszłość, ale realna oferta dostępna dla każdego. Dzięki niej prowadzenie codziennej działalności staje się dużo prostsze. Takie rozwiązanie proponuje program do księgowości Taxomatic – wszystko dzięki współpracy z Pocztą Polską.

Czytaj dalej
Potrzebujesz więcej informacji aby dołączyć do nas?
Skontaktuj się z nami, odpowiemy na wszystkie pytania.